Vi vill gärna städa hemma hos dig!
Frågor & Svar
Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får och svaren här. Om du trots allt inte hittar svaret på din fråga är vi aldrig längre än ett telefonsamtal eller mail bort.
Självklart har vi försäkring. I fall att olyckan är framme., Ansvarsförsäkring – person- och sakskada: 10.000.000 kr, Försäkringsbelopp/skada, max per år: 20.000.000 kr
- För oss är det viktigt att du som kund är nöjd med den tjänst vi utför. Om du är missnöjd med någon del i vår städning är det därför mycket viktigt att du meddelar oss omgående så att vi kan åtgärda felet så snart som möjligt. Du har alltid 14 dagars nöjd kundgaranti vilket innebär att du meddelar oss eventuella brister i städet så vi kan komma ut och åtgärda detta. Ingen ekonomisk kompensation utgår.
Vi tillhandahåller allt material och utrustning för städningen. Tänk dock på att hemmet skall vara helt tomt när vi kommer för att vi skall kunna utföra städningen ordentligt (om vi ej i förhand kommit överens om annat).
Kyl och frys skall vara avfrostade och avstängda.
Dra fram spis, kyl och frys samt tvättmaskin och torktumlare så att vi kan komma åt bakom.
Har du ett badkar/jacuzzibadkar – vänligen montera ned fronten innan vi kommer så att vi kommer åt att städa. Kan vi ej montera bort fronten på ett effektivt sätt kommer detta ej att ske och vi kommer inta kunna rengöra där. Jacuzzibadkarsfront monteras därefter av dig som kund.
El och varmvatten skall finnas i bostaden för att vi ska kunna utföra städningen.
Se till att inget står för golvbrunn osv om du vill att vi ska rengöra där.
Behövs specifika verktyg för att öppna mellan fönster, vänligen öppna dessa innan vi kommer. Har du fönster som sitter högt upp så att lång stege behövs, meddela detta innan städning.
Finns befintliga skador, som exempelvis fönster som inte går att öppna eller trasiga vitvaror – meddela oss detta innan vi påbörjar städningen.
Vid en normal flyttstädning ingår inte rengöring av grovt nedsmutsade ytor då vi förväntar oss att bostaden är normalt efterhållen innan städningen påbörjas. Vänligen meddela oss om det finns ytor som är grovt nedsmutsade så att vi kan meddela om dessa kräver extra arbetstid för rengöring.
Vi tar inte ansvar för fläckar på väggar och tak
Vi tar av säkerhetsskäl ej isär vattenlås under handfat i kök och badrum. Önskar du att propplösande medel/manuell vaskrensare används, gör vi detta vid begäran
Betalning ska ske inom 10 dagar efter utfört arbete. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta som debiteras enligt lag med referensränta + 8 % på fakturabeloppet från förfallodagen.
- Från och med 2009 har man som privatperson rätt till 50% avdrag för arbetskostnad på hushållsnära tjänster. Orange-städ sköter hanteringen av skattereduktionen från Skatteverket. När du får fakturan har vi redan dragit av för RUT-avdraget.
Orange Städ AB ansöker om Rut åt dig, så det är ingenting du behöver tänka på. Du kommer att få en bekräftelse från Skatteverket antingen elektroniskt (om du är ansluten till en digital brevlåda som exempelvis Kivra) eller hemskickad per post kort efter att vi ansökt om Rut-avdraget.