Kontakta oss

Har du en fråga om våra tjänster? Eller undrar du hur det egentligen funkar med rutavdraget? du alltid varmt välkommen att höra av dig till vår kundservice

Name
integritetspolicy(Required)

Frågor & Svar

Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får och svaren här. Om du trots allt inte hittar svaret på din fråga är vi aldrig längre än ett telefonsamtal eller mail bort.

Förutom att tömma bostaden på möbler och saker, vill vi att du stänger av och frostar av kyl & frys. Glöm inte att dra fram vitvaror som kyl/frys, spis och/eller tvättmaskin/torktumlare, om du vill att vi ska rengöra bakom dessa. På grund av skaderisken drar vi inte fram några vitvaror när vi är på plats. Detta då vi inte kan garantera att vi har möjlighet att dra ut vitvarorna själva. Finns det ett badkar med en front, vänligen demontera fronten innan vi kommer.

Vi kontrollerar kontinuerligt kvalitén på utförda uppdrag så levererar tjänsten i enlighet med uppdragsbeskrivningen. All verksamhet är försäkrat så att du som kund kan vara trygg när vi utför tjänsten i ditt hem.

Vi har full försäkring som täcker eventuella skador på egendom. Vill du se kopia av försäkringsbrev eller liknande så är du välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst.

Fakturan skickas normalt ett par dagar efter att städningen blivit utförd. Om du inte mottagit den 5-6 dagar efter utförd städning, kontakta kundsupport på tel eller info@orange-stad.se så skickar vi ut en fakturakopia.

Från och med 2009 har man som privatperson rätt till 50% avdrag för arbetskostnad på hushållsnära tjänster. Orange städ AB sköter hanteringen av skattereduktionen från Skatteverket. När du får fakturan har vi redan dragit av för RUT-avdraget.

Personuppgifter hanteras i enlighet med kreditupplysningslagen (KUL) som trädde i kraft 1 januari 2011 samt enligt gällande lagstiftning. (PUL)

Alla som är ute och städar på uppdrag genom Orange städ AB har skrivit på ett sekretessavtal.